2 november 2013

CALIFORNIA PART I

(hej och så. ursäkten för att detta kommer 6 veckor efter att jag landat på svensk mark igen är att jag har haft fullt upp. med annat än att sitta framför en dator. men fy fan vad jag längtar tillbaka. speciellt nu när det är cirka 11 grader och regnet öser ner. så here it comes - enjoy.)


Nylandade hemma hos Jacquie och Andreas.

Jacquie jobbar på ett glasblåseri. Det var så coolt att se!



Apelsinerna brukar mogna i december.

En skål in the making.


Jag, mamma och pappa hyrde den fetaste bilen de hade (inte den på bild) och körde mot öknen. När vi såg skyltar mot Las Vegas tänkte vi åka hela vägen, men körde bara ca 2 timmar.

Världens bästa mami <3



Calico Ghost Town









Jag klättrade lite.

Och hoppade lite.


En liten hundshop gjord av...

Glasflaskor. Några så gamla som från 40-talet.

Pappa och jag tog en tågtur.




Och gick sen in i gruvan där de grävde efter guld för några hundra år sen.







På kvällen åkte vi till Costa Mesa och gick på en kubansk restaurang - Habana.

Gullungar.

Finaste <3

Hälleflundra med rostade grönsaker.



Pin It Now!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...