12 november 2013

CALIFORNIA PART II


Tredje dagen i Cali körde vi till L.A! Bara bilresan dit (strax över en timme) var en upplevelse. Att åka på motorvägen i So Cal är liksom lite annorlunda mot Skåne som en annan är van vid. Vi styrde mot Burbank och NBC Studios för att gå och se en inspelning av Tonight Show with Jay Leno! Det var mycket vänta i hundra graders värme, först i en kö, sen i en annan och till sist för att äntligen få komma in i den svinkalla lokalen. Men det var värt värmen och väntan - hur kul som helst att se en tv-inspelning! Vi fick gratis biljetter via tvtix.com ett par veckor innan vi åkte. Jag fick dock inte ha med kameran in så jag lämnade den i bilen. Men på vägen dit och tillbaka blev det en hel del klick!



Finaste mami utanför hotellet.


Jeans H&M // Fliflop Havaianas // Bälte B.Young // Solglasögon RayBan 


Downtown L.A.

Warner Brother Studios


Innan vi körde 'hem' till Irvine tog vi in på Santa Monica Blv och körde hela vägen ut till Santa Monica.

West Hollywood med alla fiiiina flaggor.

Till och med på övergångsställen!


Rodeo Drive

Vi kom tillbaka ganska sent och då ställde sig Andreas och grillade lax.


Pappa med Buffy.

Jag, Buffy och hyrbilen.


Både Andreas och Jacquie jobbade denna dagen så vi chillade vid poolen som finns på lägenhetsområdet.














På kvällen åkte vi till Corona del Mar och gick på bästa restaurangen Sidedoor. En gastropub i engelskt stuk med tapasliknande rätter. All mat försvann innan jag hann fota, men desserten fick jag iallafall med!

Sen gick vi ner till havet. Det satt två killar på en bänk där vi stannade. De spelade och sjöng lugn spanskinfluerad musik och det passade så bra in just då. Tror aldrig jag kommer glömma känslan av att se månen reflekteras i Stilla Havet och höra vågorna slå mot stranden nedanför klippan.









Pin It Now!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...