15 december 2013

Tredje advent.

God morgon.

Vaknade precis för en stund sen, somnade inte förrän halv tre igår för Fia var här. Först hämtade hon och hennes mamma upp mig när jag slutade jobba och vi åkte till Ikea. För min del blev det ljus som vanligt, en liten julklapp till någon i familjen och även jättefina omslagspapper. I år kör jag på färgerna gammeldags röd, silver, vitt och svart på paketen. Sen stack vi och handlade mat och gjorde riktigt smaskig middag - smördegsinbakad hel fläskfilé med potatisgratäng och två såser.

Sen skulle vi bygga pepparkakshus men när vi öppnade paketet såg det ut såhär:


Sjukt besvikna! Så vi åt lite pepparkakskross istället och sen slängde vi den.

Idag ska jag ha världens lugnaste dag. Ska börja med kaffe och frukost och sen bara mysa hela dagen med film, slå in lite julklappar och göra mina sista julkort.


Glad tredje advent!


Vår lilla julgran börjar redan få sällskap av paket. Jag vet inte var jag annars ska förvara dem tills vi åker till Norge så de får ligga framme som prydnad!
Pin It Now!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...